article thumbnailУ среду, 28. фебруара 2018. године у 12 часова у кино сали (Дунавска 37) одржаће се промоција књиге "Рода рода - српски дневник извештача из Првог светског рата" ауторке Гордане...
article thumbnailУ недељу, 25. фебруара у 11 сати, Одељење за педагошки рад и односе с јавношћу Музеја Војводине, организује музејску играоницу "Загонетна археологија" поводом археолошке изложбе...
article thumbnailДана 20. фебруара 2018. године Музеј Војводине посетили су Маша Јонин Печенац из Јад Вашема у Јерусалиму, др Аким Јах из Интернатионал Трацинг Сервице у Немачкој и Мићко Станишић из Терра...
article thumbnailУ среду 21. фебруара 2018. године, 19 сати, Музеј Војводине (Дунавска 37), биће одржано предавање "Лаза Костић - велики песник, визионар и журналиста". Предавач је др Владимир...
article thumbnailУ среду, 21. фебруара 2018. године у 19 часова, у Дому војске у Новом Саду, Београдски кеј 9, отвара се Изложба "Добруџански ратници", аутора др Предрага Бајића, вишег кустоса -...
article thumbnailМузеј Војводине одликован је Сретењским орденом другог степена указом председника Републике Србије, за нарочите заслуге за Републику Србију и њене грађене, у области културне...
article thumbnailПоводом обележавања сто година од завршетка Првог светског рата, Кућа ромске културе из Београда и Музеј Војводине приређују изложбу под називом "Страдање Рома у Првом светском...

Предавање "Модерни нордијски ентеријер и намештај"

0
0
0
s2sdefault

У среду, 29. марта у 19 сати, у Музеју Војводине, Дунавска 35, одржаће се предавање  „Модерни нордијски ентеријер и намештај.“

Предавач је др Марко Тодоров.

Када су се 1960. године амерички председнички кандидати Џон Ф. Кенеди и Ричард Никсон, први пут у историји, суочили у директном телевизијском преносу, пажњу милиона гледалаца су осим дебате, привукле дрвене столице у којима су кандидати седели. Биле су то модерне столице једноставних и елегантних линија које је 1949. године пројектовао дански дизајнер намештаја Ханс Вегнер. У том тренутку, термин “скандинавски стил” (премда би примеренији назив био “нордијски” с обзиром да је, осим у скандинавским земљама, сличан приступ развијан и у Финској) већ је означавао синоним за функционалан и једноставан, али истовремено удобан и природан приступ обликовању простора и намештаја.

Корени препознатљиве естетике која се неретко везује за средину XX века, заправо сежу до његових првих деценија и тренутка у којем је, на северу Европе, дошло до преплитања вернакуларног дизајна и тада владајућег нордијског класицизма са идејама модерног покрета. У таквом контексту су формирани основни принципи модерног нордијског дизајна ентеријера и намештаја који су се, упркос свим технолошким, културолошким и економским променама током XX века, суштински, одржали до данас.