Gostuje izložba "Tržnica - trbuh grada" iz Rijeke

.

0
0
0
s2sdefault

Zadovoljstvo nam je da Vas pozovemo na otvaranje izložbe "Tržnica – trbuh grada" 14. avgusta 2016. u 19 sati, u izložbenom prostoru Muzeja Vojvodine, u Dunavskoj 35. Izložba je ostvarena u saradnji Etnografskog muzeja Istre/Museo Etnografico dell'Istria i Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka. Autorke izložbe: Tanja Kocković Zaborski, Ivana Šarić Žic.

Odlazak na tržnicu, placu, markat (merkat), pijacu deo je naše svakodnevnice. Kupujemo sveže voće i povrće, meso i ribu, jaja, sir i mleko. Razmenjujemo recepte, tražimo savet, komentarišemo vreme, političku i privrednu situaciju ili jučerašnju TV emisiju. Podsticajna energija tržnice motiviše nas da u toj skladnoj sinergiji boja, mirisa i zvukova pronađemo "najbolju" namirnicu za ukusan obrok.

Tržnice imaju brojna značenja – od društvenoga do ekonomskog i turističkog, ali to su prvenstveno mesta komunikacije. U sebi imaju nešto univerzalno, no odlazak na tržnicu ujedno je i izrazito individualan. Svako ima svoj plan obilaska tržnice. Vi možda prvo kupujete povrće, neko želi kupiti ribu na kraju, neko želi popiti kafu s prijateljima. Koji je Vaš plan?

Gradske tržnice svedoci su ekonomskog i društvenog razvoja grada, pokazatelji prilika u kojima žive njegovi stanovnici. Upravo se na ovom mestu uspostavlja veza između ljudi i hrane putem neposrednog odnosa s proizvođačima i prodavcima namirnica. To je mesto druženja, razmene znanja i veština, razmene recepata, komunikacije građana sa komšijama i lokalnom sredinom. U vremenu sve snažnije globalizacije, gradske tržnice predstavljaju svojevrsne muzeje na otvorenom, muzeje identiteta u kojima je prezentovana lokalna tradicija. Iako nam se ponekad čini da tamo "samo" nabavljamo namirnice, zapravo na tržnicama otkrivamo identitet grada i njegovih stanovnika. Namirnice koje tamo kupujemo govore o vrlo važnom aspektu nematerijalne kulture – ishrani, stilske odlike arhitekure tržnog prostora svedoče o kulturnim uticajima, multikulturalni karakter dokumentuje migracioni karakter lokalnog stanovništva. Značaj tržnice ogleda se ne samo u ponudi proizvoda koji su dostupni kupcima već predstavlja i mesto koje čuva "duh" grada i njegovu nematerijalnu tradiciju.

Istražujući tržnice u Rijeci i Puli cilj nije bio istaknuti samo specifični značaj tih tržnica, već ukazati na univerzalnu temu odnosa kupaca i prodavca koja je karakteristična za sve tržnice.

Izložba ostaje otvorena do 30. septembra 2016.