Промоција монографије "Пивнички" и отварање изложбе слика

.

У уторак, 7. марта 2017. године у 13 сати, у Музеју Војводине, Дунавска 35, поводом 35 година уметничког рада Милана Пивничког, магистра сликарства, одржаће се промоција монографије „Пивнички“ и отварање изложбе слика.

Књигу ће представити: Александра Стефанов, кустос - историчар уметности, Павле Станојевић, историчар уметности, Миле Игњатовић, историчар уметности.

Изложбу ће отворити мр Лидија Мустеданагић, заменик директора а присутне ће поздравити др Драго Његован, в.д. директора Музеја Војводине.

Милан Пивнички је у свом програмском опредељењу, без икаквог двоумљења, остајући чврсто на ногама, задржао своју дубоку веру у класичну естетску мисију уметничког дела, у смислу обнављања значења слике као аутономног ликовног предмета. Овакав концепт високих пластичних вредности подразумевао је изврсно познавање класичне „леонардовске“ и „микеланђеловске“ технике и технологије, уз неопходност наглашених естетских принципа, али без битнијих промена на плану формалне структуре, због чега се држи вишеслојне и густине фактуре у поступку лазурног подсликавања и употребе воска.

Пивнички припада плејади оних сликара који опсесивно и храбро истрајавају у жељи да поврате сликарство и значење слике као уметничког дела које је некад имало. Савремена уметничка пракса постмодерне, већ је убедљиво демантовала многе песимисте који су прорицали крај традиционалног сликарства, уздигавши га поново високо у својим делима. Историјска проблематика феномена мимезиса у филозофији уметности још од античких времена била је стални изазов и трајна инспирација уметника и у том светлу можемо и треба посматрати сликарство Пивничког као његов допринос обнављању поетике и поновној инаугурацији модерног реализма, чиме се придружио снажном покрету у српској уметности обнове фигурације и пејзажног  сликарства, насталом деведесетих година као одговору на све агресивније продоре утицаја неоавангардних концепција. Пивнички, који стрпљиво негује свој аутентичан поетски језик који је уградио у себе, своје време и тематски простор својих дела, освојио је већ запажено место у не тако малој групи тих уметника – заштитиника и заговорника обнове знања, даровитости и виртуозности штафелајног сликарства.

Текст из рецензије Милета Игњатовића.