
Музејски стручњаци су одавно схватили да музеји поред заштите културне баштине, постоје и због публике и мењају се у том правцу, а управо Одељење за педагошки рад, задужено за едукацију, има битну улогу у томе. Како би музеј успешно спровео програм рада са публиком, неопходно је установити којој публици се обраћа, која публика га већ посећује, али и какву публику жели да васпита. Тачније, педагошка мисија музеја је да се развије континуирана и систематска едукативна делатност и облици комуникације са свим структурама друштва. Различитим облицима васпитно-образовног деловања, иновацијама у дидактичко-методичким облицима рада, реалним планирањем, настоји се томе да се изложено културно благо презентује јавности, уважавајући особености различитих категорија публике. Одељење за педагошки рад и односе с јавношћу Музеја Војводине четрдесетак година уназад, пратећи развој технике и технологије, уводи нова програмска решења како би се традиционална материјална и духовна култура приближила јавности. Зато су сви едукативни програми повезани са сталним и тематским изложбеним поставкама, државним, верским и међународним празницима. Као трезор драгоценог знања, нуди могућност широког спектра едукативних програма који подстичу развој креативног мишљења и разумевања важећих вредности система кроз формално, неформално и информално учење. Зато се велики број васпитно-образовних задатака реализује управо у Музеју Војводине у којем нема временског ограничења и крутог учења. Опуштеност, слобода кретања, могућности исказивања свог мишљења и самог доживљаја у току боравка у Музеју, привлаче све више публику која жели да покаже свој таленат, а у исто време креативно истражи свет музеја, као трезор драгоцености који чува нашу историју и све оно што нас спаја са прошлошћу простора у којем живимо. За разлику од других образовних институција које се искључиво ослањају на речи, Музеј се изражава преко предмета, те на најбољи начин пружа трансмисију идеја великом броју учесника путем излагања аутентичних предмета.