Велосипед

.

0
0
0
s2sdefault

Пре изума мотоцикла, аутомобила и авиона бициклисти су вожњом на брзој двоколици (велосипеду) достизали највећу брзину кретања човека. Први изум ове справе приписује се Леонарду да Винчију у 15. односно 16. веку, чији пројекат никад није претворен у прототип.

Даљи развој двоточкаша пропагирао је гроф Мед де Сиврак 1791. конструишући дрвену справу на два точка, где се возач отискивао ногама о тло. Следећи искорак је направио немачки барон Карл фон Драјз, који је увео управљач на предњем точку и та је справа, по његовом презимену, названа дресина.

Први бицикли који су покретани педалама монтираним на предњем точку појавили су се 1861. у Француској. Били су израђени од метала, предњи точак је био далеко већи од задњег, који је притом био помичан и служио за управљање бициклом. Овакав бицикл није био дуго у употреби, већ 1880. године лансиран је бицикл са ланчаницима, нижим рамом и са два једнака точка. Оба типа бицикла су се у почетку наизменично користила, па је на неким од тадашњих бициклистичких трка забележена употреба и једног и другог модела.